Fairlie-Geraldine - Reisverslag uit Geraldine, Nieuw Zeeland van Wiebe Bordes - WaarBenJij.nu Fairlie-Geraldine - Reisverslag uit Geraldine, Nieuw Zeeland van Wiebe Bordes - WaarBenJij.nu

Fairlie-Geraldine

Door: Wiebe

Blijf op de hoogte en volg Wiebe

04 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Geraldine

Fairlie-Geraldine 4 -1-2015

Vandaag weer vroeg vertrokken naar de plaats met de naam die me zeer lief is :) Het landschap verandert van hoge bergen met sneeuwtoppen en bedekt met allerlei grassoorten naar een landschap met kleine heuveltjes en grasland en korenvelden. Minder spectaculair maar niet minder mooi. We hebben koffie gedronken in een plaatsje wat model kan staan voor alle kleine plaatsjes in Nieuw-Zeeland: een kleine supermarkt waar je van alles kan krijgen. Daar omheen een paar huizen die in niets op elkaar lijken, maar ook geen esthetisch geheel vormen. Er stond een bushalte waar 1 keer op vrijdag (waarom vrijdag?) een bus komt en op maandag (waarom op maandag?) als er meer dan 5 passagiers zijn. Daarna kwamen we in een iets grotere plaats waar net een stoomtreintje gestookt met hout binnen kwam rijden. Het is grappig om te zien dat er 3 mensen bezig zijn met stoken; hout erop gooien, machine schoonhouden en de ketel koel houden. 2 Conducteurs (hun rol is mij volkomen onduidelijk) en een mevrouw die kaartjes verkocht. Zij hadden allen een mooi uniform aan. Dit allemaal voor maar een handjevol mensen.
De fietstocht ging gemakkelijk, alleen de laatste kilometers waren erg warm. Geraldine is het leukste plaatsje waar wij tot nu toe zijn geweest, maar dat kan natuurlijk ook niet anders met zo'n naam!

  • 04 Januari 2015 - 22:12

    Géraldine:

    Yes, het is me gelukt om de tekst aan te passen. Helaas zijn de foto's verdwenen, maar ik neem aan dat jullie deze weer kunnen toevoegen?
    Leuk verslag! Ik denk dat ik het huidige landschap waar jullie nu door heen fietsen ook wel heel mooi zou vinden. Fijne fietstocht naar Mount Somers!

  • 04 Januari 2015 - 23:14

    Marinke:

    Leuk verslag idd. En met de foto's zijn ook de reacties verdwenen haha, dat is minder :P

  • 05 Januari 2015 - 10:16

    Stephanie:

    Ben nu extra nieuwschierig naar de foto's!

  • 05 Januari 2015 - 16:02

    Papa / Opa:

    Ik heb net genoten van de foto's van jullie tocht. Het is fantastisch dat wij dat zo mee kunnen beleven. Gisteren (4januari) zijn Onno en José, en Inge en Arjan geweest ter herdenking van onze 66ste trouwdag. Met z'n allen gezellig gegeten in een restaurantje in Dieren. Maar vandaag weer hard gewerkt aan mijn conditie. Valt niet tegen, maar nog wel een lange weg te gaan. Ik heb veel vertrouwen in de toekomst. Papa / opa.

  • 05 Januari 2015 - 18:46

    Onno:

    Ik hoop dat jullie niet vergeten zijn een foto te maken van het plaatsnaambord! Die kans krijg je niet snel weer. Nog een paar hele fijne (en zomerse) fietsdagen.

  • 06 Januari 2015 - 18:51

    Wiebe:

    Fijn pappa, dat je met de moderne middelen ons kunt volgen. Ik kom zondag langs om het allemaal wat uitgebreider te vertellen.

  • 06 Januari 2015 - 18:51

    Wiebe:

    Fijn pappa, dat je met de moderne middelen ons kunt volgen. Ik kom zondag langs om het allemaal wat uitgebreider te vertellen.

  • 06 Januari 2015 - 18:51

    Wiebe:

    Fijn pappa, dat je met de moderne middelen ons kunt volgen. Ik kom zondag langs om het allemaal wat uitgebreider te vertellen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Geraldine

Nieuw-Zeeland

We gaan een rondje fietsen in Nieuw-Zeeland.

Recente Reisverslagen:

08 Januari 2015

Akaroa

07 Januari 2015

Glentunnel-Christchurch

06 Januari 2015

Geraldine-Mount Somers-Glentunnel

04 Januari 2015

Fairlie-Geraldine

03 Januari 2015

Twizel - Fairlie
Wiebe

Actief sinds 07 Dec. 2014
Verslag gelezen: 94
Totaal aantal bezoekers 5297

Voorgaande reizen:

13 December 2014 - 10 Januari 2015

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: