Mount Cook - Reisverslag uit Twizel, Nieuw Zeeland van Wiebe Bordes - WaarBenJij.nu Mount Cook - Reisverslag uit Twizel, Nieuw Zeeland van Wiebe Bordes - WaarBenJij.nu

Mount Cook

Door: Wiebe

Blijf op de hoogte en volg Wiebe

01 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Twizel

2 januari

Gisteren zijn we met een busje met de fietsen naar Mount Cook gereden (60 km), langs het meer Pukakii. Onderweg stopte de chauffeur bij een prachtig uitzicht op de Mount Cook en het meer. Toen we daar waren hebben we koffie gedronken in het beroemdste hotel van Nieuw Zeeland.
Het is heel chique en erg groot. Toen een wandeling gemaakt van in totaal 2 uur naar een punt waar je een fantastisch uitzicht hebt op de besneeuwde toppen van Mount Cook en de andere bergen.
Je wordt daar heel stil van, wat een natuur. De foto's spreken voor zich. Daarna met de fiets naar beneden:een heerlijk gevoel.

• 01 Januari 2015 - 23:09

Stephanie:

Kan je een jaar beter beginnen dan op deze manier, dacht het niet. Prachtige beelden weer. Lijkt me ook lekker om te wandelen ter afwisseling (en met de fiets alleen afdalen). Zijn jullie goed hersteld van de zware tocht? Hopelijk is het probleem met de fietstas opgelost.

• 02 Januari 2015 - 02:17

Wiebe:

We gaan met 3 zijtassen verder, waarvan er 1 met touw wat ondersteuning krijgt,anders scheurt die ook kapot. We hebben vandaag een rustdag, dus dat gaat prima morgen.

• 03 Januari 2015 - 00:23

Margriet:

Hoi Wiebe, Yorian,

Grote bewondering! en verwondering... over jullie samen- tocht en de foto's waar ik mijn verbeelding dankzij jullie in kan verplaatsten.
    En ( het kan nog net...een gelukkig , gezond en liefdevol nieuwjaar! ) wat een mooie beelden! schrijven jullie wel een dagboek? ( zodat je dat " later" kan uitgeven., voor een ieder die dat wil delen?) .
    Jullie schrijven veel over het reizen, ervaringen , de technische problematiek.
    Hoe vergaat het jullie met de mensen om jullie heen? Kunnen jullie ondanks het wellicht korte verblijf vanwege jullie tocht , contact maken met de mensen daar. ( voor ons aan de ander kant van deze wereld?)
    Tja Wiebe, over Ajax... ik denk niet dat IK je daarover nu moet vertellen.
    De jaar wisseling was netjes en keurig Nederlands, op een paar kleine dingen na, zoals wat misbruik van vuurwerk enzo, etc..
    Niet belangrijk in verhouding met jullie avontuur!
    Een goede tocht weer verder!!

Groet, Margriet

• 03 Januari 2015 - 08:33

Wiebe Bordes:

Hoi Margriet, allereerst leuk dat je verschillende keren hebt gereageerd. We raken het meest met mensen in contact door het fietsen. Ze vinden het bijzonder dat je het eiland verkend op de fiets. Dat is niet wat de Nieuwzeelanders doen. De mensen die wij bepakt hebben zien fietsen, en dat waren er zeer weinig, waren buitenlanders.
    Mijn idee is dat de Nieuwzeelanders voornamelijk hun tradities en gewoontes uit Engeland, Ierland en Schotland hebben meegenomen.