Twizel - Fairlie - Reisverslag uit Twizel, Nieuw Zeeland van Wiebe Bordes - WaarBenJij.nu Twizel - Fairlie - Reisverslag uit Twizel, Nieuw Zeeland van Wiebe Bordes - WaarBenJij.nu

Twizel - Fairlie

Door: Wiebe

Blijf op de hoogte en volg Wiebe

03 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Twizel

Na de rustdag van gisteren die ons goed bekomen is, zijn we vertrokken naar Fairlie, via Lake Pukaki en Lake Tekapo.
We reden nu een stuk aan de oostkant van Lake Pukaki, wat weer een andere kijk geeft op het meet en Mount Cook. Lake Pukaki is wat lieflijker dan Lake Tekapo. Het eerste deel van de route was rustig omdat we al om 7 uur op de fiets zaten en de weg voor een groot gedeelte alleen voor fietsers bestemd was. Het tweede gedeelte van de route was de snelweg richting Christchurch en nogal druk. Je merkt wel dat je er aan gewend raakt. Zeker 30'km hebben wij Mount Cook nog in zicht gehad. Het blijft een mooie berg.
De plaatsjes onderweg zijn wel heel apart. Vandaag een plaatsje met een souvenirswinkeltje, waarbij allerlei (s)p(r)ullen te koop waren, een aantal zelfgemaakte hoten tuinbanken en een ander zeer onduidelijk winkeltje gericht op oude auto's. Dat was het!

• 03 Januari 2015 - 11:59

Géraldine:

Prachtige plaatjes weer! 1000 Kilometer gefietst, wat een afstand! Je raakt niet gauw uitgekeken in die winkeltjes, wat een verzameling. Welterusten voor straks (maar waarschijnlijk slapen jullie nu al) en morgen en mooie tocht naar Geraldine :)

• 03 Januari 2015 - 12:34

Onno:

Een beetje laat, maar niet minder welgemeend: een heel voorspoedig en sportief 2015 gewenst! We nemen onze petjes af voor de sportieve prestatie die jullie geleverd hebben (en nog gaan leveren!). Vooral de 8o km 'hellerit' dwingt respect af.

Nu ik jullie foto's van Mt. Cook zie, begin ik het steeds meer te betreuren dat we 3 jaar geleden niet een omwegje hebben gemaakt. Het klimmen zal richting het plaatsje Geraldine nu wel minder worden, kunnen jullie alvast beginnen aan de cooling down periode.

Nog veel plezier, we genieten van jullie verslagen.

Onno & José