Geraldine-Mount Somers-Glentunnel - Reisverslag uit Glentunnel, Nieuw Zeeland van Wiebe Bordes - WaarBenJij.nu Geraldine-Mount Somers-Glentunnel - Reisverslag uit Glentunnel, Nieuw Zeeland van Wiebe Bordes - WaarBenJij.nu

Door: Wiebe

Blijf op de hoogte en volg Wiebe

06 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Glentunnel

Geraldine-Mount Somers-Glentunnel

Vanwege geen internet in Mount Somers een combinatie van 2 dagen: 5 en 6 januari.
De rit van Geraldine naar Mount Somers ging weer een beetje richting de bergen. Het was een korte rit en hebben nog in de middag bij Mount Somers een fietstocht van gepland 10 km, maar het werden er ruim 20. Tijdens die tocht kwamen we weer een hele kudde reeën tegen. In Nieuw Zeeland worden er reeën gefokt voor het vlees. De beesten zijn aan de ene kant heel schuw maar ook heel nieuwsgierig. De kuddes schapen die ze hier fokken zijn ook heel groot en er zijn heel veel verschillende rassen.

Wat ik misschien nog niet heb verteld en ook geen foto van wil nemen, zijn de verschillende dode dieren op de weg die we tegenkomen, gemiddeld zo'n 50 dieren op een dag. Hoe ze dood gaan, is mij niet helemaal duidelijk. Het verkeer is totaal niet druk.

Vandaag de laatste behoorlijke heuvel af en heuvel op gehad richting een brede rivier. Morgen naar Christchurch is het vlak en naar beneden. De camping waar we nu zitten, kun je vergelijken met een camping in Nederland, alleen de faciliteiten qua voeding hebben we verkeerd ingeschat.Er is wel een keuken, maar geen borden, bestek en pannen. Er is wel een restaurant maar is alleen open van donderdag t/m zondag. Dus dat wordt weer.... noedels eten. (we hebben wel een waterkoker).

Voor de laatste dag in Christchurch hebben we een excursie naar dolfijnen en pinguïns geboekt. Dat ziet er veelbelovend uit.

• 06 Januari 2015 - 08:57

Marinke:

50 dode dieren per dag?? Wat vreemd...
    Lijkt me wel een apart gezicht steeds...
    Veel plezier in Christchurch!!