Glentunnel-Christchurch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Wiebe Bordes - WaarBenJij.nu Glentunnel-Christchurch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Wiebe Bordes - WaarBenJij.nu

Door: Wiebe

Blijf op de hoogte en volg Wiebe

07 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Glentunnel-Christchurch

Vanmorgen weer vroeg vertrokken om na een uur in een gezellig cafeetje te ontbijten:scrambled eggs en flat white. Dit hadden we wel nodig nadat we het en 's avonds en 's morgens met alleen crackers hebben moeten doen. Een man in het café vertelde dat er de vorige dag een aardbeving met 6 op de schaal van Richter was geweest in Arthur's Pass. We zijn daar met de trein langsgekomen. Via een rustige weg naar Christchurch gefietst en de entree uiteraard op de foto gezet. We hebben een kleine 1400 km gefietst en dat vinden we allebei een hele prestatie.
We hebben 2 overdekte en 1 open winkelcentrum bezocht voor souvenirs. Die overdekte winkelcentra zijn heel groot, ongeveer te vergelijken met Hoog Catharijne. Al fietsend door die stad merk je wat een puinhoop die aardbeving heeft veroorzaakt. Ik wilde graag een shirt met een fiets erop kopen, die ik in Mount Cook gezien maar niet gekocht heb vanwege het verlies van een fietstas. Veel shirts van Nieuw Zeeland gezien maar geen fiets erop, dus helaas: ik kom met niks terug. Ik troost me met de gedachte dat ik met heel veel herinneringen terugkom en de foto's waar we een fotoboek van gaan maken.

• 07 Januari 2015 - 08:44

Wilma:

1400 km fietsen is inderdaad een hele afstand. Maar nog mooier is dat jullie zo van het land en van jullie gezamenlijke tocht genoten hebben. Ik keek steeds uit naar jullie weblog; dank voor jullie verslagen en foto's.
    En vooral een goede reis terug!! Ook namens Kees.

• 07 Januari 2015 - 21:03

Marinke:

Yeahh, bijna aan het einde van jullie reis. Voor jullie niet zo leuk, maar wij zijn wel weer blij als jullie terug zijn hoor :-) En graag wat leuke foto's van Dubai he? Ik kijk er nu al naar uit :D

• 07 Januari 2015 - 21:07

Marinke:

En veel plezier bij de dolfijnen en pinguïns, hoop dat jullie ze te zien krijgen!