Haast-Makarora - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Wiebe Bordes - WaarBenJij.nu Haast-Makarora - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Wiebe Bordes - WaarBenJij.nu

Haast-Makarora

Door: Wiebe

Blijf op de hoogte en volg Wiebe

25 December 2014 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Haast-Makarora. 25 december

Vanmorgen lekker kerstontbijt met geroosterd brood met jam en koffie. De eerste lichting was wat zwart, omdat ik niet in de gaten had dat het broodrooster niet vanzelf omhoog sprong.
Yorian was blij want het brandalarm ging af. Er kwam gelukkig geen brandweerauto langs (sterker, er kwam helemaal niemand kijken). Om half negen zaten we op de fiets om de 80 km naar Makarora af te leggen met na 50 km de Haast Pass met een hoogte van 564 meter. Die klim was wel de zwaarste tot nu toe. Sommige steile hellingen moesten we lopend afleggen. Toch kwamen we op een redelijke tijd bij de top aan. (zie foto). Daarna was het bijna alleen maar dalen. De omgeving was zoals altijd weer prachtig met dit keer veel watervallen. Onderweg hebben we ook de mijlpaal van 500km bereikt!
We zitten nu in een huisje in een vakantiepark wat zo kan wedijveren met onze vakantieparken. Makarora is heel erg klein, ongeveer 40 inwoners. Inkopen doen bij een supermarkt zat er dus niet in en ons kerstmaal bestond dan ook uit overheerlijke instant noodles met zelfs een toetje toe! Morgen naar Wanaka!

• 25 December 2014 - 09:47

Géraldine:

Wat een lekkere, sobere kerstmaaltijd:) Ik denk echter dat na zo'n zware tocht alles wel smaakt!! En het uitzicht maakt alles ruimschoots goed denk ik. Ik hoop dat jullie morgenvroeg nog wel een kerstontbijtje kunnen krijgen in het restaurant of dat jullie nog iets in voorraad hebben. Ik wacht met spanning de foto's af!

• 25 December 2014 - 10:02

Stephanie:

Wat een bijzondere kerst! Ik heb met streetview een beetje een beeld van deze route gekregen en ben heel benieuwd naar de foto's. Succes met de volgende 500!

• 25 December 2014 - 22:19

Kees & Wilma:

Wij zitten hier na het kerstdiner nog aan een whiskey / witte wijn wat na te filosoferen en zijn eigenlijk stinkend jaloers op wat jullie allemaal meemaken aan de andere kant van de wereld. Het (soms wat minder) mooie weer, alle nieuwe indrukken van een nieuw continent, de enorme variëteit aan landschappen en het samenreizen van vader en zoon. Het moet heel bijzonder zijn. Hoe gaat dat trouwens, Kerst vieren aan de andere kant? Houd ons op de hoogte van jullie belevenissen, wij genieten mee.

• 26 December 2014 - 19:25

Wouter:

Wat een schitterende foto's.Jammer dat je de geluiden van de vogels niet kunt meesturen met de foto. Yorian van harte gefeliciteerd met je verjaardag en geniet er nog maar van. Morgen wordt bij ons het eerste pak sneeuw verwacht, dus dan is voor jullie een heuveltje meer of minder geen probleem. Veel fietsplezier en we volgen jullie op de voet.
    Wouter en Anja.

• 27 December 2014 - 00:06

Wiebe Bordes:

Hoi Wilma en Kees, kerstvieren in Nieuw Zeeland ging wat ons betreft niet. Je hebt toch een bepaald beeld bij kerst wat alleen al door het weer totaal anders is. We hebben geen idee hoe de Nieuw-Zeelanders het vieren. Je ziet in de winkels wat kleine versieringen maar dat is het.
    We zijn benieuwd hoe oud en nieuw gaat. Ik al wel de eerste knallen gehoord.

• 27 December 2014 - 00:06

Wiebe Bordes:

We zijn benieuwd hoe oud en nieuw gaat. Ik al wel de eerste knallen gehoord.