Makarora - Wanaka - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Wiebe Bordes - WaarBenJij.nu Makarora - Wanaka - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Wiebe Bordes - WaarBenJij.nu

Makarora - Wanaka

Door: Yorian

Blijf op de hoogte en volg Wiebe

26 December 2014 | Nieuw Zeeland, Wanaka

(we hebben nogal problemen met de foto's, de foto's van het vorige verslag staan er nu op, de foto's die hierbij staan zijn van mij)

Vandaag deden we rustig aan omdat we een relatief korte tocht voor de boeg hadden (62 km). Om 10 uur stonden we ook op het punt om te vertrekken. Op dat moment landde er een klein vliegtuigje op een graslandbaan, een spectaculair gezicht (volgens Wiebe rechtstreeks uit Flying Doctors). Nadat Wiebe een foto van een opstijgende helikopter had gemaakt konden we vertrekken. Als snel reden we langs Lake Wanaka, een heel erg mooi meer omringd door bergen. Het weer was weer super. Na een tijdje gingen we over een heuvel en kwamen we terecht bij Lake Hawea, ook een heel erg mooi meer. De weg ging heuvel op en heuvel af. Wiebe dacht een ree te zien wat een schaap bleek te zijn en ook de schaap bleek hij ten overmaat van ramp niet op de gevoelige plaat vast te leggen. Een mooi groepje koeien met een prachtige achtergrond gelukkig wel.

De heuvels langs het meer waren soms wat steil maar de route viel over het algemeen mee. Na een tijdje kwamen we bij het einde aan van Lake Hawea en gingen we weer via een heuvel terug naar Lake Wanaka en kwamen we aan bij het plaatsje Wanaka wat aan dat meer ligt. Hier hebben we morgen een rustdag: wasje doen, mijn fiets laten repareren (versnellingen doen raar), dat soort dingen. Overmorgen, op mijn verjaardag gaan we langs een wat drukkere weg dan we gewend zijn naar Alexandra!

• 26 December 2014 - 23:17

Marinke:

Leuk verslagje Yort! Dat vliegtuigje a la Flying Doctors kan ik me wel indenken, alleen heb ik aan die serie niet zulke goede jeugd herinneringen over gehouden zoals jullie weten ;-) Hoe zijn de mensen daar verder? Erg aardig allemaal? En wat eten jullie zoal? Al loszittende broeken doordat de kilo's ervan af vliegen door het fietsen? Ben benieuwd naar de foto's van Lake Wanaka!

• 27 December 2014 - 09:11

Wiebe Bordes:

Minkie, hier heb je inmiddels de foto's van de helicopter en het vliegtuig. We hebben het vliegtuig zien landen op het weiland, dus niks geen landingsbaan. De Flying docters waren nog beginnelingen vergeleken bij deze piloot. Waar was je toen eigenlijk bang voor?

Geen uitgebreid verslag van vandaag. Het is tenslotte een rustdag.nWe zijn laat opgestaan, de fiets van Yorian naar de fietsenmaker gebracht (is weer prima in orde) , kaarten geschreven,de was (niet schoon maar wel fris) en boodschappen gedaan. We hebben verschillende soorten bonen met rijst, een Griekse salade met een lekkere saus gegeten met daarna een heerlijk aardbeientoetje .
    Deze winkel was wel enorm groot en druk (inkopen voor het weekend) Ik heb nog gekeken naar slingers voor Yorian's verjaardag maar niets te vinden. Morgen naar Alexander ook een redelijk grote plaats.(85 km)

• 27 December 2014 - 09:22

Wiebe Bordes:

Nog even een reactie op jouw vraag hoe de mensen hier zijn. Over het algemeen zeer aardig en behulpzaam. Het echtpaar op de foto zijn we 3 keer tegengekomen en dat schept een band.Ze zijn 60 jaar geleden geëmigreerd uit Engeland en Schotland met hun ouders en zijn elkaar in Nieuw Zeeland tegengekomen en een boerderij begonnen. Ze zijn nu met pensioen en al hun kinderen en kleinkinderen (10) wonen op het Zuidereiland.

• 27 December 2014 - 10:02

Géraldine:

Best wel spectaculair die helikopter die uit de lucht komt vallen! En de foto met het koppeltje koeien is werkelijk een plaatje!! Zo te lezen zijn jullie weer helemaal klaar voor het vervolg van jullie tocht. Welterusten voor straks!

• 27 December 2014 - 21:27

Onno Bordes:

Hoi Wiebe en Yorian,

Het is smullen van jullie verslagen met bijbehorende foto's. Onze eigen reis komt weer helemaal terug en ik zou zo weer willen aanschuiven. Ik heb de foto's van Lake Wanaka en Lake Hawea ook nog weer even bekeken. Zijn jullie ook met de fiets over The Neck (405 m) gekomen?

Op eerste kerstdag hebben we papa/opa een kopie van jullie verslagen gegeven en hebben we via de tablet hem alle foto's laten zien. Hij vond het geweldig.

Yorian, wij wensen je morgen alvast een hele fijne verjaardag. Maar goed dat jullie dan een rustdag hebben!
    Have fun.

Onno en José

• 27 December 2014 - 22:25

Hey Yortje!

Gefeliciteerd met je verjaardag!! Toch leuk he, zo aan de andere kant van de wereld.
    Mooi dat de mensen daar zo behulpzaam zijn, dat moet denk ik ook wel met zo'n uitgestrekt land.
    Ik vroeg me al af wie dat oudere echtpaar was, maar dat is bij deze uitgelegd. Wel grappig dat je die dan al 3 keer tegen bent gekomen.
    Mijn Flying Doctors trauma was het feit dat er altijd wel iets gebeurde waar mensen in het nauw kwamen. Ze waren verdwaald, hadden geen water meer. Het kwam altijd weer goed, maar toen was ik al foetsie bij de tv :P

Goede reis vandaag!

• 27 December 2014 - 22:25

Hey Yortje!

Goede reis vandaag!

• 28 December 2014 - 08:29

Wiebe Bordes:

Hoi Onno, we zijn inderdaad over the Neck gekomen en over de Haast-pas (tussen Haast en Makarora) Fijn dat jullie de verhalen en de foto''s hebben doorgegeven aan pappa.

Dienke, even een misverstand uit de weg ruimen:de helikopter viel niet naar beneden maar steeg omhoog.

• 28 December 2014 - 10:25

Géraldine:

Ja, ik was er al achter gekomen dat je een foto gemaakt had van een opstijgende helikopter, maar op de foto lijkt het net dat de helikopter.......