Wanaka-Alexandra - Reisverslag uit Alexandra, Nieuw Zeeland van Wiebe Bordes - WaarBenJij.nu Wanaka-Alexandra - Reisverslag uit Alexandra, Nieuw Zeeland van Wiebe Bordes - WaarBenJij.nu

Wanaka-Alexandra

Door: Wiebe

Blijf op de hoogte en volg Wiebe

28 December 2014 | Nieuw Zeeland, Alexandra

Om kwart voor zes zijn we opgestaan om rond 7 uur te willen vertrekken. Ons streven halen we bijna nooit dus vandaag ook weer niet. Je bent toch druk met ontbijt klaarmaken (lekker zacht gekookt eitje) an opeten en inpakken. (wat een gezeur) Yorian is vandaag jarig dus daar heb ik heel zachtjes voor gezongen.
De tocht ging vandaag over 90 km, een redelijk vlak landschap maar wel vooral aan het einde nogal druk verkeer, niet gevaarlijk maar ook niet prettig.
In Clyde, bijna aan het einde van del tocht, kwamen we langs de grootste watercentrale van Nieuw Zeeland. We zijn nu begonnen aan de Otaga Central Rail Trail. Dit was vroeger een spoorlijn wat nu "aangelegd" is als fietspad. Het is gewoon een grindpad. Deze is 151 km lang, waar we er morgen 58 km van gaan afleggen.
We willen jullie wat meer laten zien hoe de Nieuw-Zeelanders wonen. Het is naar ons idee vrij Amerikaans:grote huizen langs brede lanen met 1 grote supermarkt in het centrum. De motels hebben ook allemaal dezelfde bouw. Het is wel erg lekker om elke dag na het fietsen een dak boven je hoofd te hebben en lekker te kunnen douchen. Ik voel me dan heel bevoorrecht.

• 28 December 2014 - 10:20

Géraldine:

Ik heb even een filmpje bekeken dat een impressie geeft van de Otaga Central Rail Trail; het lijkt het Wilde Westen wel, heel leuk en mooi! Welterusten voor straks!

• 28 December 2014 - 10:33

Kees & Wilma:

Yourian,
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Prettige dag daar aan de andere kant. Dank voor de mooie verhalen en foto's, ga daar vooral mee door.
    Kees en Wilma